masszázs

Útmutató a gyógymasszázs fajtáihoz

Sokszor már egyetlen mozdulat is elég, hogy beálljon a derék. A hátfájdalom, a nyiroködéma két olyan dolog, ami folyamatos kellemetlenségekkel jár, amikkel nehéz hosszabb távon együtt élni. Szerencsére nem is kell, hiszen létezik egy hatékony módszer, egy tudatos és irányított megoldás, ami gyógyító hatású érintéseken alapszik. A gyógymasszázsnak azonban több fajtája létezik, amelyek az egyes területekre fejtik ki jótékony hatásukat.

A gyógymasszázs kisokosunkban eláruljuk, hogy az egyes típusok mikor és milyen helyzetben alkalmazhatóak.

Miben különbözik a hagyományos és a gyógymasszázs?

Masszázsról már mindenki hallott, de ez alig hasonlít a gyógymasszázshoz, ahol speciális szakember vagy fizioterapeuta végzi a terápiás eljárást. A személyre szabott kezelési módszer ugyanis megelőzésre és a tünetek enyhítésére egyaránt alkalmazható. Minden esetben a páciens állapota és a kívánt eredmény elérése szabja meg az irányt.  A www.gyogytornaszom.hu linkre kattintva ezt is megtudhatod, valamint arra is kitérnek, hogy kinek és melyik típus javallott.

Mikor segíthet a gyógymasszázs?

Ez az eljárás általában a gyógytorna részét képezi. Már fennálló, főleg izom eredetű mozgásszervi, valamint gerincproblémák esetén alkalmazható hatékonyan. Oldja a feszült és kötött izomzatot, ami ülőmunkát végzőknek és sportolóknak nagy segítséget jelenthet. Emellett csillapítja a különféle izom eredetű fájdalmakat, lazítja, de akár tonizálhatja is az izmokat.

A gyógymasszázs segítségével növelhető a beszűkült mozgáspálya, lazulnak a kötőszövetek, a kirázás segítségével pedig az ízületek is lazábbá válnak. Végül, de nem utolsó sorban javulhat a gerincferdülés állapota és fokozódik a vérkeringés.

A gyógymasszázs fajtái

A gyógymasszázsnak három fajtája van, mind a svédmasszázs, a szegment, valamint a kötőszöveti masszázs. Emellett ide sorolhatjuk a csonthártya kezelést, illetve a nyirokmasszázst is. Bár ez a kettő speciálisan csak egy területre kifejlesztett kezelési forma.

A svédmasszázs főleg izom és ízületi panaszok esetén jelenthet hatásos megoldást. Ez a leggyakrabban alkalmazott eljárás mozgásszervi problémák esetében. A tünetek enyhítésére az emberi kéz érintésének erejét, valamint különböző mechanikai ingereket használnak, legyen az simítás, dörzsölés, vagy éppen ütögetés és kirázás. Ezek nem csupán a testre fejtenek ki gyógyító hatást, hanem a lélekre is. Köztudott, hogy a gyógymasszázs oldja a stresszt és a szorongást.

A kötőszöveti masszázs során a kötőszövetek reflexzónáira hatnak. Olyan panaszok esetén nyújthat megoldást, mint a belső szervi, ízületi, illetve idegrendszeri elváltozások. Ennek hatására javulhat a terület anyagcseréje, de pozitívan befolyásolja a belső szervek állapotát is.

A szegment masszázs pedig egy meghatározott, szervi, vagy testtáji tünet esetén alkalmazandó. Mindig az adott problémás terület adott szegmentjét vetik alá kezelésnek. Hasonlóan a csonthártya masszázshoz, ahol kifejezetten a csonthártyára gyakorolt nyomással érik el a szervek működésének javulását.

Végezetül ejtsünk néhány szót a nyirokmasszázsról, amely igen hatékony kezelést tesz lehetővé vízvisszatartás, illetve nyiroködéma esetében. Amennyiben a szakember megfelelő sorrendben és erősséggel végzi el a speciális fogásokat, akkor beavatkozás nélkül ürülhet ki a szervezetünkből a nyirokfolyadék, elkerülhetjük a vizesedést, illetve a “hízást”.

Mikor nem lehet megoldás a gyógymasszázs?

Ez alapvetően egy gyógyító módszer, ami bárki számára megoldást nyújthat a kellemetlen tünetek enyhítésében. Ahogy azonban mindennek, így ennek is két oldala van. Vannak olyan esetek, amikor nem javallott, hiszen előfordulhat, hogy többet árt, mint használ. A masszázsterápia nem jöhet szóba daganatos elváltozások, szívelégtelenség, gyulladásos folyamatok, valamint vérzékenység, és fertőzések esetében.

Milyen panaszok esetén segíthet?

Nézzük meg azt is, hogy mikor érdemes gyógymasszőrhöz fordulni. Amikor krónikus vénás betegségben szenvedünk, idegrendszeri panaszokkal élünk együtt, hosszan tartó ágynyugalomra vagyunk ítélve, akkor felüdülés lehet a testünk számára egy kellemes átmozgató masszázs.

Hatékony segítség továbbá bizonyos ortopédiai betegségek krónikus szakaszában, feszes izomtónusok, hát- és nyakfájdalom, és enyhe keringési problémák esetében. Utóbbinál fontos, hogy a komolyabb betegséggel élőknek nem árt kikérniük egy orvos tanácsát. Összességében azonban bármilyen gerincet, hátat, nyakat, vállat, csípőt érintő tünetek esetében érdemes gyógymasszőr segítségét kérni.